17 Ekim 2015 Cumartesi

Şeyda'dan Mektup Var


 Hayat Sende Gençlik Akademisi ile Sosyal Medya aracılığı ile tanıştım. Hayat Sende Gençlik Akademisi ile tanışmadan önce karamsar birisiydim. Nasıl demiştim, nasıl topluma faydalı olabiliriz ki , toplumda bu şekilde dışlanıyorken, insanlar korku ile bakarken nasıl yapabiliriz ki sorgulamaya başlamıştım kendimi.


Yurttan ayrıldığımı hep saklardım. Tam o anda Hayat Sende Gençlik Akademisi çıktı karşıma hala düşünürüm acaba o sayfayı nasıl gördüm diye. Çünkü hayatımın dönüm noktasının başladığı andı benim için. Hayat Sende sayfasına mesaj atmaya başladım ve bana sayfadan Abdullah abi sayfalarca yazdı. Azmine hayran oldum. Yapabileceğime inandım. Çok güzel bir örnek vermişti bana ‘’Hayat bir çikolatadır ve karşına ne çıkacağı asla belli olmaz.’’ 

Daha sonra bana küçük çalışmalar vermeye başladılar. Mezun olduğum bölümün bana getirisini fark ettim. Daha sonra derneğin çalışmalarını takip ettim. Çok güzel başarılı ablalarımız abilerimiz vardı. 


Hayat Sende Gençlik Akademisi sevgi dolu ve bu sevgi kucaklayış daha da büyüyor ve kardeşlerimize en güzel rol modeli sunuyor.  Ben Hayat Sende sayesinde kendi gücümü fark ettim. Teşekkürler Hayat Sende Gençlik Akademisi…

Hayat Sende'yle katıldığım YUGLA kampına gelirsek.

YUGLA kampında sevgi dolu bir ortamdaydık. İlk defa katıldığım bu tarz bir etkinlikte grup dinamiği hep en iyi şekilde yakalandı.


YUGLA kampının bana diğer bir katkısı kendi kişisel gelişimimeydi. Öncelikli olarak bana kattığı kalabalık içinde rahatça konuşabiliyor bir duruma geldim. İletişim kurabiliyorum dedim. Kendimizi tanımayı, ifade etmeyi YUGLA'da daha iyi öğrendiğimi düşünüyorum. Dahası  YUGLA bana sevgi verdi, özgüven kazandırdı. Daha duyarlı olduğumu düşünüyorum. Sorun odaklı değil de sorunu nasıl çözüme ulaştırabileceğimi düşünmem de etkin bir rolü oldu kampın.



Gönüllü olarak yaptığım çalışmaları daha etkin ve planlı bir şekilde nasıl faaliyete geçirebileceğim konusunda YUGLA'da öğrendiklerim bana yardımcı oldu. Bir projeyi nasıl hazırlamamız gerektiği konusunda bilgi sahibi oldum. Proje döngüsü nasıl olmalıdırdan tutun da sosyal girişimin ne demek olduğunu kadar birçok şey vardı YUGLA'nın sepetinde bize sunulan. 


Şimdi bir girişim kurdum. Adı da "Hep Birlikte Geleceğe". Artık Bilecik ilinde çalışmaları yoğunlaştırıp, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kuruluşlarda kardeşlerimeYUGLA'daki deneyimlerimi, Hayat Sende'yi, ablalarımı, abilerimi anlatacağım. Gelecek Bizim, Haydi Hep Birlikte Geleceğe diyeceğim.

Evet gelecek bizim ve Hayat Bizde!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder