15 Ekim 2015 Perşembe

İnsan neden gönüllü olur?


Gönüllü olmak bir yaşam biçimidir. Mutluluk kaynağıdır. Toplumu ve insanları sevmektir. Bende bir gönüllüyüm ve gönüllü olmayı seviyorum yaşamıma anlam katıyor, hayata tutunmamı öğrenmemi öğretmemi sağlıyor. Toplumsal olaylara daha çözüm odaklı yaklaşmama katkısı oluyor. Sorun odaklı olmadan çözüm yolu bulmamda yardımcı oluyor…

Ben böyle bakmayı nereden mi öğrendim? Hemen söyleyeyim size HAYAT SENDE’den. Onların o mücadelesi bana güç verdi, azim verdi, inanmamı sağladı.
Hayat Sende sayesinde kendi gücümü fark ettim. Şimdi ben de dönüşümün mimarı olmak için çalışıyorum. “HEP BİRLİKTE GELECEĞE” diyerek çıktım yola. Çünkü biliyorum hayat bizde ve biz dönüşüm öncüleri gençleriz.
Ne yaptığımı kısaca anlatacak olursak; devlet korumasında (Sevgi evleri, Yetiştirme Yurdunda) kalan kardeşlerimize rol-model olmaya çalışıyorum. Bu aslında söylendiği kadar kolay değil, neden dersek olumlu da örnek olabilirim onlara olumsuz da. Bunun için sadece kurum içerisinde değil kurum dışında da örnek davranışlar sergilemeleyim.

Kimi zaman ders çalışıyoruz kardeşlerimizle kimi zaman günlük olayları değerlendiriyoruz. Geleceğe 18 yaşa korku ile bakan gözlerin biraz olsun cesaretlenmesine, dış dünyada yalnız kalmayacaklarına inanmalarına, toplumda faydalı bireyler olduklarına ve kendi güçlerini fark etmelerine, kendilerindeki ışığı yakalamalarına yardımcı olmaya çalışıyorum.
Ve sen de bu satırları okuyorsan, sen de dönüşümün öncüsü olabilirsin. Yapman gereken çok basit: Fildişi kulelerinden çıkıp, sorunlardan şikayet etmek yerine çözüm üretmek…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder