14 Ekim 2015 Çarşamba

"Gün Sizin", Evlat Edindiğiniz Çocuğunuzla Tanışma Vakti

Oğlunu Güney Kore'den evlat edinmesinin ardından, o akşamın şimdi ne anlam ifade ettiğine geri dönen bir yazardan.

Çoğu ebeveyn çocuklarıyla tanışmak için hastaneye gider. Ben ve eşim Omaha Havaalanı'na gittik, ve o oradaydı, geceyarısından hemen önce, uluslararası evlat edindiğimiz oğlumuz Güney Kore'den gelmişti. 51 haftalıktı.

Bizim için keyifli ve olağanüstü bir andı, peki ya onun için, tümüyle ürkütücüydü. Bu insanlar kimdi? Annesi neredeydi? Onu tutan bu yabancı kimdi ve nereye götürülüyordu? Bildiği her şey uçup gitmişti. Her şey kayıptı. Şimdi bile, 5 yıl sonrasında, gözlerimi kapatınca onun dehşet çığlıklarını duyabiliyorum.

Oğlumla tanışmak hayatımın en önemli akşamlarından biriydi, ve onunla müthiş gurur duyuyordum. Evlat edinen ebeveynler için kolaydır "O Gün"ü keyif dolu bir merceğin ışığında görmek, evlat edinme işlemi ve bitmek tükenmek bilmeyen evrak işleri sonunda tamamlanmıştır. Geriye yalnızca kutlamak için bir neden kalmıştır. Artık bir çocuğunuz vardır ve nihayet tüm dikkatinizi onu yetiştirmeye yönlendirebileceksinizdir. Böyle söyleseydim yalan söylemiş olurdum ve ben de eşim de bu şekilde hissetmedik. Bizim biyolojik çocuğumuz olmuyordu, böylece biz de binlerce çocuksuz çiftin yaptığını yaptık: ülkemiz sınırlarının ötesine baktık ve genç bir hayatı bizimkine katmayı planladık.

O Gün bir başlangıç oldu -- bu inkar edilemez bir gerçek -- ama aynı zamanda bir sondu. Bir kapı yüzümüze sonsuza dek kapanmıştı, ve bir çocuk atalarından kan bağından ve onların dilinden koparılmıştı. Bunlar küçük şeyler değil, ve biz evimizde O Gün'ü hatırlarken, farkındayım ki Kore'de bir yerde genç bir kadın oğlunun dünyanın neresinde olduğunu merak ediyor. İşte bu nedenle, O Gün duygu yüklü. Orada hem sevinç hem acı var, ait olmak ve hasret var, ev ve gurbet var. Öyle bir gün ki, genç bir hayatı yeni ailesi ile yaşama katıyor, ve öyle bir gün ki bir sonu da işaret ediyor. O Gün, işte bu yüzden biraz problemli bir tanım. Sanki oyunda basit bir etiketleme gibi, ama gizli bir kurtuluş saklı içinde.
Oğlumuz bizimle beraber iyi bir yaşama sahip mi? Buna cevap vermek zor. Ama şunu çok iyi biliyorum: O burada, bizimle, ve biz bu gerçeği her gün kutluyoruz. Birkaç yıl önce oğlumu ilk kez gördüğüm akşam hakkında yazdım, ve o gece söylemek zorunda olduğum "Yabancılar" tanımı şimdi de o günkü kadar gerçek. Aslında, bu hızlıca geldikleri gibi yazdığım bir iki şiirden biri, beni çok derin ve çok gerçek bir şeye sürükleyen bir işaret genellikle.

Genelde olduğu gibi, biz her yıl küçük bir pasta ile bize geldiği günün yıldönümünü kutlarız, genelde olduğu gibi, oğlumun soracağı soruları sabırsızlıkla beklerim. Yıllar ilerledikçe, biliyorum ki soruları zorlaşacak, ve ben evlat edinme gerçeğini (bu kopuş ve kayboluş)  ifade etmek ne kadar zor olsa elimden gelenin en iyisini yapacağım.
Ama evlat edinmenin doğası bu.

Son şiir koleksiyonum "Adoptable (Evlat Edilebilir)"ın pek çok insana ulaştığını öğrenmek benim için çok memnuniyet verici. Genç bir hayatı yaşantınıza ve tüm kaynaklarınızla sevginizi onun geleceğine katmanın ne demek olduğunu açıklamaya çalıştım. Ayrıca oğlumun evlat edinme sürecini onun gözlerinden de görmeye çalıştım.

Kesinlikle tüm cevaplara sahip değilim, ve hala büyüdükçe soracağı sorular için endişeliyim. Onu kendisini bulurken izlemekten heyecan duyuyorum ve önümüzdeki zorlu yolda onunla beraber yürümeye ve ona sağlayabileceğim her şeyi sunmaya kararlıyım. Kimlik hepimiz için karmaşık bir konu, ve ben evlat edinilmenin, özellikle farklı ırktan bir evlat edinilmenin bu durumu daha da zor ve kafa karıştırıcı bir hale getirdiğine inanıyorum.

Evlat edinme konusunu düşünen bir çiftle konuşmak durumunda olsaydım, onları, bu sürecin her zaman devam edeceğini fark etmeleri konusunda cesaretlendirirdim. Evraklar imzalanabilir ve çocuğunuzu sevebilirisiniz, ama bu bundan çok daha derin bir anlam ifade etmektedir. "O Gün" bir çocuğun sizin oğlunuz ya da kızınız olmasına dair çok özel bir işaret taşır, ve o günün kalıcı bir ayrılığı da simgelediğini hatırlamak hayati derecede önemlidir. Evet, ben o günü bir doğum günü gibi görüyorum, ama bundan çok daha fazlası anlamına geliyor. Ve o geceyi, Omaha'da onu ilk gördüğümüz geceyi her hatırladığımda, bu "çok daha fazlası"nı düşünüyorum.

Evine hoşgeldin oğlum. Sen buraya aitsin. Burası senin dünya üzerindeki yerin. Şunu da bilmeni isterim ki, buraya başka bir yerden gelmiş olduğun gerçeğini de kutluyorum. Ve sen büyüdükçe, senin bugünün anlamını nasıl kutlayacağını öğrenmek için can atacağım. Seni dinlemek için şimdiden sabırsızlanıyorum.
Patrick Hicks, içlerinde Lubizec Kumandanı ve İsim Kolleksiyoncusu da olan, on kitabın yazarı. Augustana Koleji'nde ikamet eden bir yazar ve Sierra Nevada Koleji'nde MFA programında bir öğretim görevlisi. Websitesiwww.patrickhicks.org.

DAHA FAZLASI İÇİN: Evlat Edinme Güney Kore Patrick Hicks Şiir Ebeveynlik O Gün Evlat Edinen Aileler Farklı Irklardan Evlat Edinen Babalar.


Hayat Sende Gönüllüsü Burçin Aslan tarafından aşağıdaki linkten çevrilmiştir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder