15 Temmuz 2014 Salı

ÇOCUKLARIN SESİ



Çocukların avuçlarında günlerimiz sıra bekler,
Günlerimiz tohumlardır avuçlarında çocukların,
Çocukların avuçlarında yeşerecekler.


Nazım HİKMET
Koruyucu ailemle olan ilişkimiz pamuk ipliğine bağlı görünse de aslında halat gibi güçlü bir bağ.
Koruyucu annem yaşlandı. Onu kaybedersem diye çok korkuyorum. Allah’a, benden ömür alsın ona versin diye hep dua ediyorum.


Varolmak istiyorum. Normal çocuklar gibi olmak istiyorum. Garip değilim. İlkel değilim. Sizlerden biriyim.
Yuvadan geldiğimde babam çatal istediğinde buzdolabına gidiyormuşum.


4 yaşında yuvadayken terliklerim karışmasın diye adımın başharfini yazmıştım. “Soyadını da yazsana” dediklerinde, çok şaştım. Soyadımı bilmiyordum ki…


Anne beni nerede doğurdun?
Seni doğurmadım ama büyüten ve seven bir anneyim.

Anne ben nerede doğdum?
Ankara’da doğdun.

Doğumumu kim kutladı?- Herhalde bana “İyi ki doğdun” diyen  olmadı.
Ailemize katıldığın gün biz doğumunu kutladık ve iyi ki doğmuşsun deyip, seni doğuran anne ve babana teşekkür ettik.

Meme emdim mi? Nasıl emiyordum?
Çocuk doğurmadığım için sütüm yoktu. Onun için meme  emmedin ama mama ile beslendin. Öyle tatlıydın ve öyle iştahlıydınki doymak bilmiyordun. Tosun gibiydin. Herkes bayılırdı sana.
Süt iç ki büyüyesin diyoruz.
Beni önceden alsaydınız ben daha çok büyürdüm diyor.

Anne ben kaç yaşında konuştum?
1.5 yaşında konuştun.

Anne ben sizi bırakıp gitsem yeni bir çocuk alır mısınız?
Hayır, biz seni seviyoruz. Biz bir aileyiz.

Anne beni psikoloğa götürüyorsunuz, ben deli miyim?
Hayır sen deli değilsin. Biz psikologdan hem kendimiz hem de seninle   ilgili danışmanlık alıyoruz. Sen de sorunlarınla sağlıklı yoldan başetmesini öğreniyorsun. Hatırlıyor musun, birisi sana “Evlatlık mısın?” diye sorunca “Ben bu ailenin biricik sevgili evladıyım teyzeciğim” diye kadını utandırmıştın hatırlıyor musun?

Siz beni para ile mi satın aldınız? Bana para karşılığı mı   bakıyorsunuz?
Biz seni ailemizle, yaşamımızla birleştirdik, seni seviyoruz. Devletten aldığımız para ile senin ihtiyaçlarını karşılıyor, bir kısmını bankaya yatırarak geleceğin için saklıyoruz.

Anne ben sana bir şey söyleyeceğim.
Söyle oğlum.

Ben büyüyünce gidip önceki annemi görmek istiyorum.
Olur oğlum. Ben de seninle gelirim.

Ben evlatlık mıyım?
Ne fark eder ki sen benim evladımsın.

Fok balıkları gibi çocuklar da fırt diye mi doğuyor?”




Merak – Biyolojik ailemin görünüşü nasıl? Biyolojik ailem şimdi iyi mi? Kardeşlerim var mı? Atalarım kimdi?

Tıbbi Bilgi – Hangi genleri taşıyorum? Benim çocuklarımı etkileyecek herhangi bir şey var mı?

Benzerlik İsteği – Yaptığım şeyleri kim beğeniyor? Herhangi birileri beni daha iyi anlar mı?

Kontrol – Herkes hayatım hakkında kararlar verdi, şimdi benim sıram!


  • Sorular – Neden terkedildim? Özlendim mi? Benim hakkımda bir şey bilmek istemiyorlar mı?
  • Niçin benim soyadım değişik?
  • Niçin herkesin anne babası genç siz yaşlısınız? Siz ölürseniz ben ne yaparım? Nereye giderim? Beni bu sefer kim alır? Sakın ölmeyin.
  • Uzun süre korktum. Geri bırakılma korkusu. Babam nüfusuna geçirdiğinde rahatladım.
Koruyucu ailesi tarafından bırakılan 6 yaşındaki kız çocuğunun kliniğimizde çizdiği resim ve anlattığı öykü şöyle: Yağmur yağmış, şimşek çakmış, ağaç yok olmuş, elmalar sararmış, gül de yok olmuş.  
Sosyal Hizmetler annemin harçlığını kesiyor, o da beni bırakıyor işte.

Halbuki onu seviyordum. En çok nesini seviyordun? KOKUSUNU. Annemi mutlu etmek istiyordum ama olmadı. Nasıl anlıyordun annenin mutlu olduğunu? Yüzünden, gözlerinden. Gözlerinde güller açıyor ya. Keşke hırsızlar Anne babamı ve kardeşimi çalmasalardı. Beni de çalarlar diye korkuyorum.

“Elden ele gezdiğimi hatırlıyorum. Halen rüyalarımda benzer sorunlar yaşıyorum. Uzun saçlı bir kadın beni kovalıyor. Bazen halen birileri peşimde gibi hissediyorum ve kimse yardım etmiyor. Üstelik benimle dalga geçiyor ve alay ediyorlar. Toplum ne kadar gıcık.


Neşe Erol tarafından hazırlanan ve “Koruyucu Aile, Evlat Edinme Hizmetleri ve Ruh Sağlığı” kitabından alınmıştır (Neşe Erol (2008).Koruyucu Aile, Evlat Edinme Hizmetleri ve Ruh Sağlığı, Ankara Üniversitesi basımevi, Ankara).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder